Commercieel inzicht

Een praktijkgerichte opleiding rond het beslissingsproces van de klant en hoe hierop in te spelen

WAT? 

Het beslissingsproces van de klant is er de voorbije jaren niet eenvoudiger op geworden. Om dit weer in kaart te brengen gaan we in de voetsporen van de klant mee op reis. Dit brengt ons bij de verschillende fases die een klant doormaakt bij zijn aankopen: van een eenvoudige dagdagelijkse aankoop in een supermarkt tot bv. een meer technische aankoop bij een elektrozaak.

We bekijken elke fase door de bril van de klant en geven ook antwoorden op wat een handelaar kan doen om zo goed als mogelijk te beantwoorden aan de wensen van de klant in deze fase. En dit verhaal gaat niet enkel op voor gebruiksproducten, ook voor diensten.

VOOR WIE?

Leidinggevenden, vaste medewerkers en jobstudenten.

WAAR EN WANNEER?

Deze interactieve opleiding wordt bij voorkeur op de winkelvloer gegeven en duurt een halve of een volledige dag (afhankelijk van het aantal deelnemers).

We vertrekken van de eigen, herkenbare situaties op de winkelvloer. Met nieuwe inzichten en bewuster van het beslissingsproces van de klant, kunnen de deelnemers na de training positiever en constructiever met verschillende soorten klanten omgaan.

HOE?

We werken in vijf fasen: Ik zou graag (de eerste bedenking die een klant over een eventuele wens), ik zoek (de klant start zijn zoektocht), ik koop (de keuze wordt gemaakt), de geruststelling (ik ben blij), en vergeet me niet (het maken van een terugkerende klant)

Elke fase wordt ondersteund door meerdere oefeningen: brainstorming, oefeningen op logisch inzicht, we maken puzzels en gaan individueel of gezamenlijk op zoek naar de juiste actie passend bij het level.

Met deze inzichten maken we onze zaak futureproof, krijgen we onze verkopers meer betrokken en maken we klanten blij. Met als uiteindelijke bedoeling hem te doen weerkeren.

DOOR WIE?

Onze PMO trainers met jarenlange trainingervaring alsook faciliteren en coaching zorgen er voor dat zij de ideale pedagogische competenties heeft om van iedere training en coaching een boeiende en rijke leerervaring te maken. Hun betrokkenheid, snel verbinden met mensen en intunen op de individuele noden van elk deelnemer zijn hun grootste troeven . Hun ervaring als trainer bewezen ze tot nu toe zowel binnen kleine KMO’s als bij grote retailers.

esf logo cropped

Interesse in deze opleiding?

Nog vragen of wil je weten of deze opleiding iets is voor jouw team? Wij staan voor je klaar!