PMO bestaat ondertussen meer dan 25 jaar en ondersteunt kmo’s uit de retail bij de ontwikkeling van een professioneel hr- en opleidingsbeleid. Hun missie bestaat erin om winkelmedewerkers, of iedereen die een job in de retail ambieert, dankzij praktijkgerichte opleidingen en coachings het nodige zelfvertrouwen te geven om zowel professioneel als persoonlijk te blijven groeien.
PMO, het opleidingscentrum van de toekomst!
Nieuwe website
PMO onderging deze zomer een volledige rebranding en kreeg een nieuwe, handige website. Klanten, trainers en medewerkers kregen op 20 september het resultaat als eerste te zien in het recent vernieuwde Living Tomorrow. Na een korte rondleiding in de gloednieuwe expo, de voorstelling van het nieuwe PMO-logo en de website, genoten we samen van een hapje en drankje.De oude look and feel van PMO gaat samen met het klassieke hr-beleid op de schop. Veerkracht, flexibiliteit,
commercieel inzicht en leervermogen worden dé competenties van de toekomst.
commercieel inzicht en leervermogen worden dé competenties van de toekomst.
“Operationele taken kun je digitaliseren of automatiseren, maar het verschil met de concurrentie maken zelfstandige retailers vooral op het vlak van het menselijke contact en de toegevoegde waarde”, vertelde Luc Ardies tijdens zijn speech. “Onderzoek wijst ook uit dat er een upgrade van het profiel van de winkelbediende moet komen. Veerkracht, flexibiliteit, commercieel inzicht en leervermogen worden dé competenties van de toekomst. Ook het klassieke hr-beleid moet op de schop. Starre functiebeschrijvingen en -classificaties moeten wijken voor rollen en verantwoordelijkheden van winkelmedewerkers."
Designobject
De trainers ontvingen tijdens het officiële gedeelte als allereerste het nieuwe PMO-geschenk, een uniek designobject. “Wanneer het licht doorheen het gekleurde staafje schijnt, verschijnt het nieuwe logo van PMO op je bureau. Zo proberen we licht te geven op momenten dat je het nodig hebt. En willen we je eraan herinneren dat PMO er altijd voor je is”, zei Bart Persoons, manager van PMO en ontwerper van het kunstige object.Wij proberen licht te geven op momenten dat je het nodig hebt. En we willen je eraan herinneren dat PMO er altijd voor je is.
Op de website zie je enkele gekleurde staafjes, of mannetjes, die lijken te groeien. Ze staan symbool voor het groeiproces dat de opleidingen van PMO typeert. “We willen dat mensen groeien als persoon, omdat dat ook de organisatie zal helpen groeien”, vertelt Bart Persoons. “Ook het vrolijke karakter moest erin. Want onze opleidingen zijn dat ook. Ik hoor regelmatig cursisten zeggen ‘als we zo’n opleiding hadden gekregen op school, had ik mijn studie waarschijnlijk wél voltooid’. Het bewijs dat PMO anders dan andere opleidingscentra is!”.
Gerelateerde artikelen
Zelfstandige supermarktuitbater getuigt over de competentiecheck
Hoe heeft Kris Borloo de gratis PMO-opleiding rond de groei van talenten in het team ervaren
lees meer
Zeven tips voor meer plezier in je leven en op je werk
In het drukke leven van vandaag is het essentieel om aandacht te besteden aan plezier, zowel in je persoonlijke leven als op de werkvloer.
lees meer
Iedereen kan bijleren
De campagne van SERV wilt iedereen aansporen om zichzelf verder te ontwikkelen met opleidingen via jouw sectorfonds.
lees meer