Wat?
Samen onderzoeken we wat nodig is om je winkel optimaal te laten renderen. Van de stoep tot de kassa creëren we de best mogelijke winkelervaring.
Voor wie?
Winkeleigenaars of leidinggevenden
Waar en wanneer?
Deze 1-op-1 opleiding gaat door bij jou op de winkelvloer. Ze bestaat uit 2 delen: het bezoek en het uitgebreide verslag.
Het bezoek gaat door op een dag dat de winkel open is zodat het product optimaal aanwezig is en we klantengedrag kunnen observeren. Dit neemt algauw enkele uren in beslag.
Na het bezoek volgt een uitgebreid verslag met daarin alle besproken items, richtlijnen, tips, foto’s en inspiratie.
Hoe?
Eerst starten we samen met een inleidend gesprek om de doelstellingen, opportuniteiten en pijnpunten van de winkel in kaart te brengen. We bekijken hierbij domeinen zoals verkoop, personeel, je klanten en je lokale marketing.
Daarna analyseer ik de winkel van buiten naar binnen. Ik ga op zoek naar kansen en verbeterpunten en stel oplossingen voor. Zichtbaarheid, productschikking, etalage, kassaruimte, communicatie… elk detail van de winkel wordt onder de loep genomen.
Door wie?
Onze PMO trainer, Caroline Quintijn, is marketeer van opleiding en gepassioneerd door coaching. Met jaren ervaring als marketing- en communicatieprofessional binnen de media, de fashion, de detailhandel en als winkelcoach bij VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing) gelooft ze in de meerwaarde van detailhandel.
Ze houdt ervan op zoek te gaan naar winkelconcepten, naar klantenbeleving, naar manieren om consument en winkelier dichter bij elkaar te brengen.
“Ik ben niet tevreden met een tevreden klant. Ik ben pas gelukkig als de klant in de wolken is.”
CONTACT
wendy.labie@pmocvba.be – 02 212 26 51