De retailsector is constant in beweging en als winkeluitbater probeer je jezelf steeds te onderscheiden. Opleidingen kunnen hierbij een grote kracht zijn, en niet enkel als interne aangelegenheid. Een opleiding kan ook een sterk marketingmiddel zijn. Door zichtbaar te maken dat jullie organisatie investeert in bijscholing, teamontwikkeling en werkgeluk, creëer je een sterk imago en trek je zowel klanten als talent aan.
Laat zien dat jullie groeien
Bijleren en groeien staat uiteraard centraal bij het volgen van een opleiding. Maar wil je ook het maximale marketingeffect halen uit jullie opleidingen? Maak het dan zichtbaar! Dit kan op verschillende manieren:
Social media
Deel foto’s en updates van trainingen op linkedIn, instagram en/of facebook. Geef zo een interessante blik achter de schermen en laat zien dat jullie steeds bijleren.
Blog of nieuwsbrief
Heb je een website en nieuwsbrief? Grijp dan ook zeker de kans om een leuk blogartikel te schrijven over de impact van opleidingen en hoe deze bijdragen aan betere dienstverlening.
Video’s en testimonials
Laat de medewerkers aan het woord. Niets is krachtiger dan de medewerkers zelf laten vertellen hoe ze de opleiding ervaren en hoe het bijdraagt aan de klantenervaring en hun werkplezier.
Employer Branding
Naast klanten helpt deze aanpak ook om nieuw talent aan te trekken. Werkzoekenden hechten steeds meer waarde aan werkgevers die investeren in persoonlijke en professionele groei. Door actief te communiceren over opleidingsmogelijkheden binnen jullie bedrijf, vergroot je de aantrekkelijkheid als werkgever.
Wil jij meer klanten en talenten aantrekken?
Organiseer een opleiding voor jouw medewerkers.
Gerelateerde artikelen

Werken met Oekraïense nieuwkomers, het werkt

Teamdiversiteit ontcijferd: Luc Ardies onthult essentiële inzichten voor zaakvoerders
