Rudy Begas

  • komt zelf uit een zelfstandigen nest.
  • meer dan 10 jaar ervaring als PMO trainer in het opleiden en coachen van winkelpersoneel, leidinggevenden, werkzoekenden en leerkrachten.
  • expertise in verkoop, klantvriendelijkheid, klantgericht handelen, slecht nieuws en klachtenbehandeling, management technieken, presentatietechnieken, mediatraining en spreken voor publiek.
  • houd van een direct toepasbare “gezond boerenverstand” aanpak.

Rudy’s visie over retail:

De klant koopt een gevoel.

Of het nu een product is of dienst, voor dagdagelijks gebruik of iets uitzonderlijk, klanten gaan op zoek naar de invulling van hun koopmotieven. Sommige klanten kopen zich het gevoel van gemak en comfort, anderen gaan resoluut voor zekerheid en degelijkheid. Weer andere mensen hebben enkel interesse in de nieuwe collectie terwijl velen graag gezien worden. Sommigen kopen iets om erbij te horen en minder graag geziene klanten, willen het onderste uit de kan halen.

En alsof dit nog niet genoeg is, zijn mensen ook nog een complexe wezens met soms drie tot vier koopmotieven. Dat maakt adviesverkoop in de retail net zo uitdagend tof! Je kan verschillende keren exact hetzelfde verkopen en door die koopmotieven wordt het telkens weer een ander gesprek. Leer die drijfveren ontdekken in elke klant, bespeel ze en zorg zo voor een waauw-ervaring. Deze aanpak zorgt voor trouwe klanten, gemotiveerder personeel, een sterk onderscheidend vermogen en een aangename trefzekere meerverkoop.

Verkoopstechnieken

Rudy Begas

Een praktijkgerichte opleiding voor medewerkers en
ondersteunende training voor leidinggevende…

Lees verder…

Download de fiche

234

uren verkoopsopleiding werden door onze trainer Rudy gegeven