Authentieke klantvriendelijkheid

Een praktijkgerichte opleiding rond authentiek, klantvriendelijk gedrag voor winkelpersoneel en leidinggevenden

WAT?

Een praktijkgerichte opleiding rond authentiek, klantvriendelijk gedrag voor winkelpersoneel en leidinggevenden

VOOR WIE?

Leidinggevenden, vaste medewerkers en jobstudenten.

WAAR EN WANNEER?

Deze interactieve opleiding wordt bij voorkeur op de winkelvloer gegeven en duurt een halve of een volledige dag (afhankelijk van het aantal deelnemers).

We vertrekken van de eigen, herkenbare situaties op de winkelvloer. Met nieuwe inzichten en bewuster van de eigen verantwoordelijkheden van hun eigen gedrag, kunnen de deelnemers na de training positiever en constructiever met verschillende soorten klanten omgaan.

HOE?

Tijdens deze opleiding gaan we werken rond 4 basisregels :

  1. Onthaal (signalen zien, oogcontact, begroeting, eerste indruk, lichaamstaal, houding, herkenbaarheid, belang van eigen non-verbale signalen);
  2. Pro-activiteit (zelf initiatief nemen, op de klant afgaan, non-verbaal praten, extra service bieden);
  3. Luisteren naar de klant (empathisch luisteren zonder oordeel, doorvragen , kracht van de stilte );
  4. Verbindend taalgebruik (praten in oplossingen)

DOOR WIE?

Onze PMO trainer, Ils Verheyen, heeft ervaring in retailtrainingen. Jarenlange trainingervaring alsook faciliteren en coaching zorgen er voor dat zij de ideale pedagogische competenties heeft om van iedere training en coaching een boeiende en rijke leerervaring te maken. Haar betrokkenheid, snel verbinden met mensen en intunen op de individulele noden van elk deelnemer vormen haar grootste troeven . Haar ervaring als trainer heeft zij tot nu toe bewezen zowel binnen kleine KMO’s als bij grote retailers.